It has been a very long time coming, but on 19 October 2010 the decision was finally made in favour of constructing 1.7m wide mandatory cycle lanes on Gilbert Road. If you want to find when discussions first started about how to deal with the problem of cars parked in the advisory cycle lanes, you'll have to search records dating back to the last century. The Cambridge Cycling Campaign has been working on this particular issue for 15 years.
Gilbert Road is an important transport route for motorists and cyclists alike, linking the Histon and Milton roads on the north side of the city. It's therefore a busy road but ought to be safe and convenient for cyclists because it is also very wide. Yet judging my the number of cyclists who choose to use the pavement, it's obvious that something is very wrong.
The main problem is that some commuters and/or residents choose to park their vehicles - perfectly legally - in the 1.3m wide advisory cycle lane. This forces the ca. 900 cyclists who use Gilbert Road every day to move out into the centre of the road. This is fine at quiet times but potentially dangerous in the early morning and late afternoon. There have been six reported accidents involving cyclists on Gilbert Road in the last five years and many cyclists regard the road as dangerous.
The new cycle lanes will be quite different from those that exist at the moment. They will be 40cm wider, be clearly demarcated in colour and have double yellow (no parking) lines along their entire length. This should make for a safer and more pleasant experience for cyclists and motorists alike.
Funding is available for this project through Cycling England, so it is to be hoped that work on this project will commence in the very near future.
Get the best products with affordable cost. we provides high quality products to fulfill your security needs.
ReplyDeleteBoom Barriers
Sliding Gates
Solar power fence
electric door strikes
electro magnetic locks
Rising Bollards
Excellent information! Thank you for sharing. The readable announcements about windows from oak timber. Browse in that place. Housing info on this site
ReplyDeleteGood day. Excellent column! Thanks for sharing. I advance pedicure in this Beauty salon. Best regards sincerely.
ReplyDeleteПараллельно-раздвижные окна и двери – PSK-портал подбираются специально для сохранения свободного, незаполненного места. Обычные типы раскрываются вовнутрь дома, что требует довольно значительную часть места в комнате. Современные оконные конструкции дают возможность избегнуть этой проблемы, увеличить световой и воздушный поток в здании.
ReplyDeletePSK-портал – это системы, кои владеют весьма большой площадью остекления. Ради обеспечения возможности раздвигания створок присутствуют верхние и нижние полозья, посредством которых створка бесшумно и легко двигается.
Движение совершается при помощи ходовых роликов, кои содержат опору как элемент армирования, которое позволяет совершенно равномерно распределять вес по по всему окну. Они позволяют створке двери передвигаться во всевозможных режимах (наклона, сдвига).
Высота может составлять 2,36 метра, а ширина створки имеет возможность меняться от 670 мм до 1,60 метра. В зависимости от общего веса (может быть от 100 кг до 200 кг), на PSK-портал устанавливается определенная фурнитура ради гарантии беспроблемного открывания - закрывания створок, роста срока использования. Ширина свободного проема может достигать 2000 мм.
PSK-порталы могут похвастаться хорошими герметичными качествами, хорошими показателями звуко-, термоизоляции, имеют высокий уровень противовзломности, великолепно подойдут для всех вариантов нынешних профилей. При установке применяют опоясывающие щеточные уплотнители, что заметно улучшают функционирование створок.
В случае, когда вы хотите оформить городскую квартиру, лоджию, большой загородный дом или балкон согласно модным тенденциям в стиле, то фирма-производитель СВ Окна сделает и установит параллельно-раздвижные окна и двери.